Home Actueel Forums Algemeen Trein Gratis treinticket eerste klasse

Gratis treinticket eerste klasse

9 berichten • Pagina 1 van 1

Gratis treinticket eerste klasse

BerichtDoor Wynants » 05 Jul 2011, 16:39

Mijn collega's met treinabonnement hebben een gratis treinticket eerste klasse gekregen voor een heen- en terugrit en geldig tot 31/08/2011. Ik krijg echter geen gratis ticket hoewel ik net als zij een gevalideerd treinabonnement tweede klasse heb voor woon- werkverkeer. Ik heb al mondeling geklaagd aan het loket van Brussel en Leuven, naar de klachtendienst gebeld, een klachtenformulier ingediend bij de klachtendienst en een schriftelijke klacht bij de ombudsdienst. Tot op heden nog steeds geen gratis treinticket. Ook klacht ingediend bij Centrum Gelijke Kansen en Racismebestrijding en mail gestuurt naar minister Vervotte. Van een overheid mag je toch verwachten dat ze mensen in dezelfde situatie gelijk behandelen? Zij er nog mensen die om onverklaarbare redenen geen gratis ticket hebben gekregen?
Wynants

Re: Gratis treinticket eerste klasse

BerichtDoor overweg13 » 05 Jul 2011, 22:37

Je bent Amnesty International en de UNO nog vergeten...
overweg13

BerichtDoor SIMPY.be » 06 Jul 2011, 07:57

En 11.11.11, recht tegen onrecht.
Waarom wacht je niet eerst de reactie van de ombudsdienst af?

Ikzelf vind de geschenktickets in 1ste maar een bot mes, nu is eerste klasse altijd overbezet op de treinen die ik neem :s
SIMPY.be

BerichtDoor cereal » 06 Jul 2011, 11:31

inderdaad een ander nadeel,

als ik weg wil met mijn vriendin, kan ik dit ticket gebruiken, maar dan zit zij in 2de en ik in eerste (i know kan ook in 2de gaan zitten).
Een sorry pas was gewoon beter geweest.
cereal

BerichtDoor Rob » 09 Jul 2011, 00:08

Wynants schreef:Zijn er nog mensen die om onverklaarbare redenen geen gratis ticket hebben gekregen?

Aha, een lotgenoot!

Hoewel ik een treinkaart heb die recht geeft op een cadeaubiljet, heb ook ik tot op heden nog geen brief daaromtrent ontvangen.

Mijn eerste contact via de NMBS-website op 28/06 hierover leverde gisteren een standaardbrief (per post) op met de vraag al mijn gegevens door te geven. Vandaag ben ik hiermee naar het loket van station Leuven gegaan met de vraag of deze brief volstond om meteen dat cadeaubiljet te mogen ontvangen. Neen. Alle begrip hiervoor, dus vraag ik de loketbediende om mijn brief met de binnenpost naar Brussel te transfereren. Akkoord, maar eerst nog een ander formulier invullen. Dat weiger ik. Die brief bevat alle nodige info, en ik wil geen extra tijd steken in iets waar ik recht op heb. Het is toch absurd om meermaals en gelijktijdig telkens dezelfde gegevens te moeten invullen op formulieren allerhande terwijl de NMBS al deze info uit haar systeem kan halen op basis van het treinkaartnummer. De loketbediende verwijt mij "schieten" en "afsnauwen", wordt boos en loopt weg. Vandaar dat ik daarnet een nieuwe mail naar de NMBS zond met het verzoek om mijn dossier nauwgezet op te volgen, want voor hetzelfde geld gooit die kwade loketbediende uit wraak mijn brief in Leuven in de vuilnisbak.

Toen de loketbediende en ik in het begin van ons gesprek nog vriendjes waren, merkte ik op dat zo'n omslachtige correspondentie (eerst een mail van de klant, dan een brief van de NMBS, dan die brief ingevuld door de klant en dan weer een brief van de NMBS, de brief dus die normaal gezien automatisch werd verstuurd begin juni) toch niet klantvriendelijk is. En dat de NMBS zichzelf nog extra in de problemen brengt door met dat cadeaubiljet zoveel extra leed te veroorzaken. De loketbediende beaamde dat allemaal. Maar toen ik weigerde dat extra formulier in te vullen en hem kordaat maar vriendelijk verzocht mijn brief in het postvakje voor Brussel te leggen, ontplofte hij. En ik dus ook.

Straks is het eind augustus en heb ik nog geen cadeaubiljet gezien. De NMBS is niet tevreden, awel ik ook niet!
Rob

BerichtDoor Yeti » 04 Aug 2011, 21:08

Eigenlijk was het systeem vroeger beter.
Gewoon je treinkaart laten zien aan het loket en dan kreeg je het onmiddellijk.
Maar dan waren er wellicht weer veel mensen die dat vergaten.
Yeti

BerichtDoor Yeti » 04 Aug 2011, 21:09

Was nog vergeten te zeggen dat 80% van die kaartjes gewoon in tweede zitten.
Af en toe eens iemand in eerste, maar eigenlijk doet de meerderheid dat niet.
Yeti

BerichtDoor Rob » 13 Aug 2011, 11:33

Dankzij het inschakelen van de ombudsdienst heb ik nu eindelijk een "duplicaat" ontvangen, geldig tot eind oktober. Lang leve de ombudsdienst!
Rob

BerichtDoor Wijgmaal » 01 Sep 2011, 11:22

Ook ik heb er nooit een gekregen hoor... maar ik ga niet reageren want mijn vorige vier klachten zijn toch onbean,twoord gebleven... (en een is sinds 14/06 in behandeling bij de ombudsman, maar nog steeds zonder reactie drie maanden later)...
Wijgmaal

9 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties