Wynants schreef:Zijn er nog mensen die om onverklaarbare redenen geen gratis ticket hebben gekregen?
Aha, een lotgenoot!
Hoewel ik een treinkaart heb die recht geeft op een cadeaubiljet, heb ook ik tot op heden nog geen brief daaromtrent ontvangen.
Mijn eerste contact via de NMBS-website op 28/06 hierover leverde gisteren een standaardbrief (per post) op met de vraag al mijn gegevens door te geven. Vandaag ben ik hiermee naar het loket van station Leuven gegaan met de vraag of deze brief volstond om meteen dat cadeaubiljet te mogen ontvangen. Neen. Alle begrip hiervoor, dus vraag ik de loketbediende om mijn brief met de binnenpost naar Brussel te transfereren. Akkoord, maar eerst nog een ander formulier invullen. Dat weiger ik. Die brief bevat alle nodige info, en ik wil geen extra tijd steken in iets waar ik recht op heb. Het is toch absurd om meermaals en gelijktijdig telkens dezelfde gegevens te moeten invullen op formulieren allerhande terwijl de NMBS al deze info uit haar systeem kan halen op basis van het treinkaartnummer. De loketbediende verwijt mij "schieten" en "afsnauwen", wordt boos en loopt weg. Vandaar dat ik daarnet een nieuwe mail naar de NMBS zond met het verzoek om mijn dossier nauwgezet op te volgen, want voor hetzelfde geld gooit die kwade loketbediende uit wraak mijn brief in Leuven in de vuilnisbak.
Toen de loketbediende en ik in het begin van ons gesprek nog vriendjes waren, merkte ik op dat zo'n omslachtige correspondentie (eerst een mail van de klant, dan een brief van de NMBS, dan die brief ingevuld door de klant en dan weer een brief van de NMBS, de brief dus die normaal gezien automatisch werd verstuurd begin juni) toch niet klantvriendelijk is. En dat de NMBS zichzelf nog extra in de problemen brengt door met dat cadeaubiljet zoveel extra leed te veroorzaken. De loketbediende beaamde dat allemaal. Maar toen ik weigerde dat extra formulier in te vullen en hem kordaat maar vriendelijk verzocht mijn brief in het postvakje voor Brussel te leggen, ontplofte hij. En ik dus ook.
Straks is het eind augustus en heb ik nog geen cadeaubiljet gezien. De NMBS is niet tevreden, awel ik ook niet!