Home Actueel Forums Algemeen Trein ticketautomaat Roosendaal voor belgische kaartjes

ticketautomaat Roosendaal voor belgische kaartjes

8 berichten • Pagina 1 van 1

ticketautomaat Roosendaal voor belgische kaartjes

BerichtDoor huibf » 01 Aug 2010, 19:47

Is er in Roosendaal een Belgische ticketautomaat aanwezig.

Ik wil in augustus van Eindhoven naar Brugge.

* In Nederland kan ik met korting reizen, mijn vriendin kan gratis mee (met het spoordeelkaartje wat op 31 juli in de brievenbussen is bezorgt als spoordeelboekje).
* Ik koop een kaartje Roosendaal-Essen voor 2 personen in Roosendaal (of Eindhoven)
* In België wil ik reizen met de het summer-actie kaartje van de NMBS (7,50 per rit)
Maar kan ik deze in Roosendaal kopen in een kaartautomaat, is die überhaubt aanwezig van de NMBS ? (in Venlo is bijvoorbeeld wel een DB-automaat aanwezig).
En als dat is is een kaartje Roosendaal-Essen via de NMBS goedkoper dan van de NS.

Ik kan ook online het summer-actie kaartje kopen, als Nederlander zijnde ?
huibf

Re: ticketautomaat Roosendaal voor belgische kaartjes

BerichtDoor Gast » 01 Aug 2010, 22:16

huibf schreef:Is er in Roosendaal een Belgische ticketautomaat aanwezig.
Nee.
huibf schreef:Ik wil in augustus van Eindhoven naar Brugge.
Ga je ook weer terug en zo ja wat zijn je reisdagen?
huibf schreef:* In Nederland kan ik met korting reizen, mijn vriendin kan gratis mee (met het spoordeelkaartje wat op 31 juli in de brievenbussen is bezorgt als spoordeelboekje).
* Ik koop een kaartje Roosendaal-Essen voor 2 personen in Roosendaal (of Eindhoven)
Is er een reden dat je je ticket in Roosendaal splitst?
huibf schreef:* In België wil ik reizen met de het summer-actie kaartje van de NMBS (7,50 per rit)
[...]
Ik kan ook online het summer-actie kaartje kopen, als Nederlander zijnde ?
Ja dat kan, betaling met een creditcard. Het Summer-Ticket geldt wel alleen op werkdagen, niet in het weekend. In het weekend koop je beter een weekendretour.

Groetjes,
Rian
Gast

BerichtDoor huibf » 02 Aug 2010, 09:36

Bedankt voor de info.

Mijn vriendin kan gratis mee, vanwege de voordeelcoupons die bij elke Nederlander de bus in zijn gestopt (een medereiziger kan GRATIS meereizen). Ik heb 2 van die coupons.
En alleen geldig in NL.
Ik zou idd ook een kaartje t/m Essen kunnen kopen met korting en voor haar alleen een kaartje Roosendaal-Essen.

Mijn reisdagen zijn waarschijnlijk zondag heen en woensdag terug.

Dat van die summer-tickets, het was me niet duidelijk dat dat niet weekends was, (denk overheen gelezen). Wel raar overigens, maar in belgië zal men wel een goede reden ervoor hebben.
huibf

BerichtDoor Gast » 02 Aug 2010, 13:26

Het Summer Ticket mag niet gecombineerd worden met een internationaal vervoerbewijs, maar normaal gezien kunnen NS-automaten ook kaartjes naar België verkopen.
Gast

BerichtDoor Gast » 02 Aug 2010, 20:07

Trammist schreef:Het Summer Ticket mag niet gecombineerd worden met een internationaal vervoerbewijs.
Discutabel. Als je het bij de NMBS-kaartautomaat koopt, dan wordt dat voor de koop niet vermeldt, maar zie je die bepaling pas als het kaartje wordt geprint. Zo'n extra bepaling is dan niet geldig.

Groetjes,
Rian
Gast

BerichtDoor Gast » 02 Aug 2010, 20:14

huibf schreef:Mijn vriendin kan gratis mee, vanwege de voordeelcoupons die bij elke Nederlander de bus in zijn gestopt (een medereiziger kan GRATIS meereizen). Ik heb 2 van die coupons.
En alleen geldig in NL.
Dus geldig tot de grens, niet slechts tot Roosendaal. Tenzij er expliciet op staat dat het niet tot de grens geldt, maar dat heb ik in Nederland nog nooit gezien.
huibf schreef:Ik zou idd ook een kaartje t/m Essen kunnen kopen met korting en voor haar alleen een kaartje Roosendaal-Essen.
Voor je vriendin pas vanaf Roosendaal(Grens). Dat kan op de automaat door de korting "NS-traject gratis" te kiezen.
Het kan overigens wel zijn dat splitsen in Roosendaal voordeel oplevert. Dat komt doordat de internationale tickets en de binnenlandse tickets de afgelopen jaren steeds meer in prijs zijn gaan verschillen. Maar je moet per geval bekijken hoe het uitpakt.
huibf schreef:Mijn reisdagen zijn waarschijnlijk zondag heen en woensdag terug.
Dan kun je het Summer-Ticket alleen voor de terugreis gebruiken. Op de heenreis eventueel Railplus- (25%) of jongerenkorting (35%) op het Belgische traject.

Groetjes,
Rian
Gast

BerichtDoor huibf » 05 Aug 2010, 18:35

nu breekt me de klomp. Hoe kan dit...............

Enkele reis met korting op NS-net Roosendaal-Essen kost 3,30
Enkele reis met korting op NS-net Eindhoven-Roosendaal kost 7,60

Je zou dus verwachten dat Enkele reis met korting op NS-net Eindhoven-Essen dus nooit meer kan kosten dan 10,90
Maar dat kost 11,70 cent. ????

maw. je kan beter een los kaartje kopen op het grensstation....
huibf

BerichtDoor Gast » 05 Aug 2010, 19:34

huibf schreef:nu breekt me de klomp. Hoe kan dit...............

Enkele reis met korting op NS-net Roosendaal-Essen kost 3,30
Enkele reis met korting op NS-net Eindhoven-Roosendaal kost 7,60

Je zou dus verwachten dat Enkele reis met korting op NS-net Eindhoven-Essen dus nooit meer kan kosten dan 10,90
Maar dat kost 11,70 cent. ????
Dat schreef ik al: de prijzen van binnenlandse en internationale kaartjes zijn (bij NS) de afgelopen jaren langzaam uit elkaar gelopen. Het zijn twee verschillende tabellen. Bij de NMBS bestaat dat verschil overigens al langer en is het groter. Niet dat dat iets goeds is, maar het is een vaststelling.

Groetjes,
Rian
Gast

8 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

Laatste forumberichten

Laatste reacties

Met de steun van