Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein NMBS Compensatie aanvragen

NMBS Compensatie aanvragen

2 berichten • Pagina 1 van 1

NMBS Compensatie aanvragen

BerichtDoor rth » 24 Mrt 2010, 13:59

Geachte Pendelaars,

Sinds februari 2009 kan je snel en eenvoudig je treinvertragingen opzoeken, bewaren, wijzigen en exporteren naar Excell of PDF formaat.

U beschikt ook direct over al de nodige hulp en informatie om je compensatie snel, eenvoudig en correct door te sturen naar de NMBS.

Laat de ingewikkelde en lange procedures van het verleden u nu niet meer langer tegenhouden en surf naar:

{DESCRIPTION}
rth

Re: NMBS Compensatie aanvragen

BerichtDoor jo verwimp » 16 Dec 2016, 10:40

Bij een reis met overstappen kan je de aansluiting missen, en soms een uur wachten.
Het overkwam mij op 21 mei 2016 en ik diende een compensatieaanvraag in.
Geen reactie. Bij mijn vraag naar het waarom: "u volgde een reisweg die niet toegestaan is."
Wablieft? Over welke reisweg gaat het ? Geen reactie, dus schakel ik de ombudsman in.
Dit was de voorziene reis: Berlaar: 15u48 - Antwerpen-Berchem 16u09 / 16u14 - Brussel-Noord 16u52 / 17u07 - Jette 17u13 / 17u21 - Asse 17u29
Door de gemiste aansluiting in Jette werd het een uur later.
De ombudsman kwam te weten dat de reis hoorde te verlopen via Lokeren:
Berlaar 15u48 - Antwerpen-Berchem 16u09 / 16u43 - Lokeren 17u09 / 17u15 - Jette 17u57 / 18u21 - Asse 18u29
Deze rit is noch de kortste noch de snelste en wordt door de nmbs- routeplanner niet op voorhand gecommuniceerd. Bovendien rijdt de trein van Lokeren naar Jette het station Asse voorbij en keer je in Jette terug, wat niet toegestaan is.
De ombudsman volgt mijn redenering helemaal en voegt er zelfs aan toe ‘een kafkaësk kantje tekent zich af.’
We zijn inmiddels zeven maanden verder. Nog even wachten op antwoord van de NMBS…
jo verwimp

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12