Door Bruno » 08 Okt 2011, 18:13
Ik wil ingaan op het nog steeds gaande zijnde probleem van de bewegwijzering van metrostation Astrid vanuit het Centraal Station. Ik vind het een regelrechte schande hoe men te werk is gegaan, en dat spreek ik niet alleen van de bewegwijzering maar ook van de rolstoeltoegankelijkheid, die is er absoluut NIET.
U bent een reiziger met bagage, u komt aan in Antwerpen Centraal u wil de tram nemen naar Deurne (lijn 5) of naar Merksem (lijn 3), lijn 6 deelt hier ook in de klappen. Vergeet het maar, eerst vindt u de weg niet en als u dan eindelijk door het hele labyrint bent gegaan dan is daar plotseling een trap met een alflopend deel voor fietsen, u verongelukt indien u met uw koffers hier de fietsenweg zou nemen. U moet u koffer zelf dragen want de wieltjes breken af indien u de euvele moed zou hebben om met die wieltjes de trap af te gaan. Een beetje verder is het nog erger want daar is alleen een trap en dus moet u weer de bagage in eigen hand nemen om ze de trap af te dragen. Dank u NMBS dat u het station zo goed liet ontwerpen dat internationale reiziger er niet alleen niets van verstaan maar dat ze ook hun 25kg koffer moeten dragen. O ja nog een vraagje hoeveel heeft het gekost om het Centraal Station om te bouwen?