Home Actueel Forums Algemeen Trein station Antwerpen Centraal: bewegwijzering naar metro

station Antwerpen Centraal: bewegwijzering naar metro

3 berichten • Pagina 1 van 1

station Antwerpen Centraal: bewegwijzering naar metro

BerichtDoor joverwimp » 30 Jan 2010, 11:40

Enkele jaren geleden kwamen we toe in Antwerpen C. en zochten de uitgang naar het (pre)metrostation Astrid, aangewezen voor evenementen in het Sportpaleis.
Niet te vinden! Uiteindelijk hebben we het bovengronds gevonden, via het Rooseveltplein.
Omgekeerd van Astrid naar Antwerpen C. was het gemakkelijker.

Nu kwamen we weer toe in Antwerpen C. en zochten alweer de weg naar Astrid.
We volgden de bewegwijzering naar 'metro' en kwamen na ettelijke gangen terecht in het metrostation Diamant.
Een eenvoudige bewegwijzering lijkt me nochtans mogelijk:

1- aan de bestaande bewegwijzering "metro" de naam Diamant toevoegen.
2- wegwijzers "metro Astrid" plaatsen richting uitgang Dierentuin: daar zijn trappen naar beneden in de goede richting.

Dit liet ik weten aan de klantendienst van de NMBS, op 24-10-2009. Behalve een bericht van ontvangst heb ik niets meer vernomen....
joverwimp

Re: station Antwerpen Centraal: bewegwijzering naar metro

BerichtDoor W.V. » 30 Jan 2010, 12:00

De snelste weg naar Astrid is om richting Diamant te wandelen (ofwel via de toegang op -1,5 ofwel via de toegang op 0) en dan richting Astridplein te wandelen. Dan kom je in de parkeer- en fietsenstalling die je kan doorlopen om uiteindelijk in Astrid uit te komen.

Als je die weg neemt is de signalisatie redelijk goed in orde.
W.V.

Re: station Antwerpen Centraal: bewegwijzering naar metro

BerichtDoor Bruno » 08 Okt 2011, 18:13

Ik wil ingaan op het nog steeds gaande zijnde probleem van de bewegwijzering van metrostation Astrid vanuit het Centraal Station. Ik vind het een regelrechte schande hoe men te werk is gegaan, en dat spreek ik niet alleen van de bewegwijzering maar ook van de rolstoeltoegankelijkheid, die is er absoluut NIET.
U bent een reiziger met bagage, u komt aan in Antwerpen Centraal u wil de tram nemen naar Deurne (lijn 5) of naar Merksem (lijn 3), lijn 6 deelt hier ook in de klappen. Vergeet het maar, eerst vindt u de weg niet en als u dan eindelijk door het hele labyrint bent gegaan dan is daar plotseling een trap met een alflopend deel voor fietsen, u verongelukt indien u met uw koffers hier de fietsenweg zou nemen. U moet u koffer zelf dragen want de wieltjes breken af indien u de euvele moed zou hebben om met die wieltjes de trap af te gaan. Een beetje verder is het nog erger want daar is alleen een trap en dus moet u weer de bagage in eigen hand nemen om ze de trap af te dragen. Dank u NMBS dat u het station zo goed liet ontwerpen dat internationale reiziger er niet alleen niets van verstaan maar dat ze ook hun 25kg koffer moeten dragen. O ja nog een vraagje hoeveel heeft het gekost om het Centraal Station om te bouwen?
Bruno

3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties