Home Actueel Forums Algemeen Trein Wijziging NMBS-tarieven & productgamma vanaf 1 februari 2010

Wijziging NMBS-tarieven & productgamma vanaf 1 februari 2010

63 berichten • Pagina 5 van 71, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Re: Wijziging NMBS-tarieven & productgamma vanaf 1 februari 2010

BerichtDoor max » 25 Mrt 2010, 22:08

Dag Overweg13,

Ik heb gisteren net dezelfde brief gekregen van Vervotte. Enig verschil met jouw situatie is dat ik nooit rechtstreeks een reactie van de NMBS mocht ontvangen, hoewel ik die ook heb aangeschreven.

Max
max

BerichtDoor overweg13 » 09 Apr 2010, 17:26

Laat je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet: bijbels principe dat blijkbaar ook door de NMBS toegepast wordt.
Op 10 en 11 april rijden er nl. extra treinen naar de kust. En welke tariefformule wordt daarbij aangeprezen? Juist, het biljet "Een dag aan zee". Mooi toch, ware het niet dat je tijdens het weekend ook gewoon een weekendbiljet kunt kopen én dat het biljet sinds 1 februari niet meer verkocht wordt.
Bij nader toezien wordt er trouwens over de geldigheidsperioden in 2009 gesproken. Niet te vroeg juichen dus.
overweg13

BerichtDoor overweg13 » 14 Apr 2010, 18:59

En ook voor de extra treinen naar de kust van 17 en 18 april, blijft het biljet "Een Dag aan zee" beschikbaar volgens de website. Ondertussen moeten al veel reizigers in de voorbije anderhalve week tot het besluit gekomen zijn dat ze de volgende keer met de auto naar zee zullen reizen...
overweg13

BerichtDoor Leuven-Gent » 24 Mei 2010, 08:57

Ik heb opgevangen dat er deze zomer een, jawel, Zomerticket komt. Nog geen details bekend, maar het zou best wel eens de opvolger van Een dag aan zee kunnen zijn.
Leuven-Gent

BerichtDoor overweg13 » 25 Mei 2010, 20:31

Leuven-Gent schreef:Ik heb opgevangen dat er deze zomer een, jawel, Zomerticket komt. Nog geen details bekend, maar het zou best wel eens de opvolger van Een dag aan zee kunnen zijn.

En dus nog een reden waarom de kaart 50 % moest verdwijnen. Want zo wordt die nutteloos tijdens de weekends, tijdens de zomermaanden, voor lange afstanden, voor korte afstanden. Je kunt moeilijk 100 EURO per jaar vragen voor een kaart die de helft van de tijd weinig zin heeft; minder vragen is waarschijnlijk uitgesloten omdat iedereen dan met zo'n kaart zou reizen. En extra voordelen toekennen voor de houders van zo'n kaart komt waarschijnlijk niet eens ter sprake. (Bijv. kortingen op Railpassen, treinkaarten, wekendbiljetten. Dat hoeft niet eens een echte vermindering te zijn, een spaarpotje zou al heel veel oplossen.)
overweg13

BerichtDoor overweg13 » 26 Mei 2010, 13:48

En in het kader van een verdere vereenvoudiging van het tarievengamma komt er vanaf 1 juni nu ook een Go Pass 1, 1 rit (duurder dan met de gewone Go-Pass), op naam en alleen te koop via de website.
Blijkbaar is het in dit land een verdienset jonger dan 26 of ouder dan 65 te zijn...
overweg13

BerichtDoor FDD » 26 Mei 2010, 16:19

Inderdaad, waarom geen Railpass 1? Aan 8 euro of zo?
Zomerticket? Vermoedelijk zal in juli en augustus het weekendbiljet alle dagen aangekocht kunnen worden met terugreis tot maximaal 's anderendaags 24 u ...
Zoiets heb ik opgevangen, kan zijn dat ze het zomerticket dopen, maar voorwaarden zouden zelfde als weekendbiljet zijn
FDD

BerichtDoor Leuven-Gent » 26 Mei 2010, 19:14

Van de NMBS-website:

Communicatiedienst NMBS schreef:Nieuwe reisformules vanaf deze zomer

Tijdens de weekdagen van juli en augustus kunnen klanten met het Summer Ticket voor slechts 7,50 euro per traject reizen in 2de klas. Het ticket is geldig tussen 2 Belgische stations of onbewaakte stopplaatsen en heeft geen uurbeperking. Het is verkrijgbaar voor een enkele rit, maar ook voor een heen- en terugreis.

Ook breidt NMBS de tariefformule Go Pass uit: vanaf 1 juni 2010 kunnen reizigers jonger dan 26 gebruik maken van de Go Pass 1 en de Go Pass 10. Deze laatste omvat de al gekende formule: 10 enkele ritten in 2de klas voor 50,00 euro.
Go Pass 1 is een nieuwe formule dat nog meer aansluit op de leefwereld van jongeren. Het is een flexibele oplossing voor jongeren die eenmalig met de trein willen reizen en is uitsluitend verkrijgbaar via internet (Ticket on line). Een enkele reis in 2de klas kost 6,5 euro. Het is ook mogelijk een heen- en terugreis aan te kopen volgens deze formule.
Leuven-Gent

BerichtDoor Trammist » 27 Mei 2010, 09:00

Mensenlief, ik word bijna misselijk van die benaming "Go Pass 1". Waarom niet gewoon "Jongerenbiljet" (cfr. "Seniorenbiljet") ? Da's waarschijnlijk te logisch voor de heren van de Hallepoort?
Voor het laatst bewerkt door Trammist op 27 Mei 2010, 22:58, in totaal 1 keer.
Trammist

BerichtDoor overweg13 » 27 Mei 2010, 09:24

Ik worD nog veel misselijker van de argumentatie voor het verdwijnen van de halveprijskaart. Dat moest toch tot een vereenvoudiging van tarieven leiden? En nu voert men er weer nieuwe in, à volonté, die op geen enkele manier te vergelijken zijn met de eenvoudige kaart 50 %: je betaalt een soort voorschot vooraf, en achteraf krijg je altijd 50 %. Het blijft me een raadsel waarom een formule die misschien niet veel verkocht werd, maar die duidelijk wel geapprecieerd werd door de gebruikers ervan zo maar moest verdwijnen. Elk bedrijf, elke firma heeft waarschijnlijk maar al te graag een product in de aanbieding dat misschien minder mensen aanspreekt, maar bijzonder goed scoort bij die groep. Het canvaseffect kom. Niet zo de NMBS.
overweg13

VorigeVolgende

63 berichten • Pagina 5 van 71, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Ontvang HTML?

Laatste forumberichten