Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

36 berichten • Pagina 3 van 41, 2, 3, 4

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Joeri » 12 Mrt 2009, 16:27

Correctie/aanvulling: IC L wordt wellicht Brussel - Kortrijk - Oostende, en er komt een nieuwe IC Brussel - Gent - Kortrijk - Poperinge. Of (en hoe) de verbinding Oostende - Lille wordt georganiseerd is voorlopig nog een groot vraagteken.
Joeri
 
Berichten: 72
Geregistreerd: 21 Mei 2008, 11:43

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 12 Mrt 2009, 19:07

We zullen eens even terug in de tijd gaan..
Voor de grote verandering van de treindienst in 1998 zag de klokvaste IC-trein op de lijn 89 er als volgt uit:
Op weekdagen
Schaarbeek - Brussel-N-Z - Denderleeuw - Zottegem - Oudenaarde - Kortijk - Izegem - Roeselare - Torhout - Oostende
In het weekend
Schaarbeek - Brussel-N-Z - Denderleeuw - Haaltert - Burst - Herzele - Zottegem - Oudenaarde - Kortijk - Izegem - Roeselare - Torhout - Oostende

We zouden dus eigenlijk naar een situatie terug gaan van voor IC/IR 98, zodat bijvoorbeeld Roeselare terug een klokvaste IC-trein krijgt met Brussel.

Waar halen jullie eigenlijk die info dat die ICL binnen X aantal jaren zou wijzigen?
.. zijn dat wilde geruchten ofzo???
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor krisv » 12 Mrt 2009, 19:14

Wel positief dat een halte Zellik-Ponteek voorzien wordt. Dat industrieterrein is reeds al die jaren niet met het openbaar vervoer bereikbaar. Vanaf het station zellik moet je via Zellik Dorp wandelen en ben je 20' op weg. De dichtstbijzijnde bushalte is Pleinstraat, een wandeling van 10 minuten. Langs het industrieterrein komt er geen bus. Een bijkomende treinhalte is wel een positief punt.
krisv
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 Mrt 2009, 11:55

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Molenbruch Y. » 14 Mrt 2009, 19:13

Dag,

Laat ons misschien even inzoomen op de nieuw aan te leggen stopplaats 'Arcades', gelegen op lijn 26 (ter hoogte van de kruising met lijn 161). Volgens het Spoorwegjournaal zou deze halte via trappen rechtstreeks verbonden worden met station Watermaal, zodat een vlotte overstap mogelijk is. Wat blijkt nu in het nieuwe lijnschema? De bediening van de nieuwe halte Arcades door de treinen op lijn 26 is bijzonder ondoordacht. De GEN-trein F, die niet via de Shuman-Josaphattunnel rijdt, stopt NIET te Arcades, waardoor er vanop deze trein GEEN overstap naar de treinen van lijn 161 mogelijk is. Daarentegen stopt GEN-trein B, die door de Shuman-Josaphattunnel rijdt, WEL te Arcades. In dit laatste geval is de overstap naar de treinen van lijn 161 echter al mogelijk in Shuman, Luxemburg en Etterbeek, zodat het zinloos is om in Arcades nog een extra overstapmogelijkheid te creëren. Dan volgt de logische vraag: wat is in dit concept de meerwaarde van de vereniging van de stations Arcades en Watermaal? Aangezien met de aanleg van die trappen toch wel een bepaalde kost gepaard gaat, moet men de nieuwe infrastructuur toch ook nuttig kunnen gebruiken?

Groeten,
Molenbruch Y.
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 24 Mrt 2008, 14:56

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Leuven-Gent » 20 Mrt 2009, 23:09

Er is een nieuwe versie van het GEN-plan, zie bijlage. Vanuit Nijvel en Mechelen zouden er nu wel GEN-treinen door de NZV gaan, maar voor de rest zijn er nog steeds veel discutabele punten.
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Leuven-Gent
 
Berichten: 695
Geregistreerd: 13 Mrt 2008, 13:20

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 21 Mrt 2009, 01:57

Enkele verbeteringen vast te stellen, maar we zijn er duidelijk nog niet. Een eindpunt in Brussel-Klein Eiland? Komaan, zeg. En Jette heeft nog steeds geen verbinding met de NZV. Om maar enkele opmerkingen te geven.
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Hagelander » 21 Mrt 2009, 08:22

Hoe ver zullen de files in 2015 al rijken?
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 21 Mrt 2009, 20:15

"GEN geeft Brussels autoverkeer het nakijken" luidt het op de website van Infrabel!
Zie hier de plannen : http://www.infrabel.be/portal/page/port ... roject/rer
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Hagelander » 22 Mrt 2009, 16:53

En ze doen er nog maar eens een jaartje bij. Nu is het al 2016! Met andere woorden, over 7 jaar! En wat denk je dat de automobielevolutie ondertussen doet? Dat die gaat stilstaan bij de huidige cijfers? Ik dacht het niet. Sorry, maar in wat voor een apenland leven wij en waar zitten nu eindelijk eens de beleidsmensen met pit, hersenen en daadkracht?
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor SIMPY.be » 22 Mrt 2009, 18:00

Hagelander schreef:waar zitten nu eindelijk eens de beleidsmensen met pit, hersenen en daadkracht?

Het ene sluit het ander uit ...
beleidsmensen <-> hersenen en daadkracht
2 onverenigbare elementen
SIMPY.be
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 18 Mrt 2008, 18:28
Woonplaats: Westouter/Kortrijk/FPP

VorigeVolgende

36 berichten • Pagina 3 van 41, 2, 3, 4

Terugkeren naar Trein

cron

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12