Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

36 berichten • Pagina 1 van 41, 2, 3, 4

Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Administrator » 04 Mrt 2009, 10:53

Vandaag staat een {DESCRIPTION} waar wordt ingegaan op de studie der studies over het Gewestelijk Expressnet (GEN) voor Brussel dat nu verwacht wordt vanaf 2015.

Hieronder een afbeelding en in bijlage de lijnenkaart in pdf:

Afbeelding
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Administrator
Beheerder
 
Berichten: 381
Geregistreerd: 12 Mrt 2008, 11:22

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Hagelander » 04 Mrt 2009, 15:11

Begrijp ik het dan goed dat er geen rechtstreekse verbinding voorzien wordt tussen de luchthaven en de stations Brussel-Noord,-Centraal en -Zuid?
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor SIMPY.be » 04 Mrt 2009, 15:25

Hagelander schreef:Begrijp ik het dan goed dat er geen rechtstreekse verbinding voorzien wordt tussen de luchthaven en de stations Brussel-Noord,-Centraal en -Zuid?

Niet via het GEN, maar wel via de reguliere IC/IR's.
SIMPY.be
 
Berichten: 326
Geregistreerd: 18 Mrt 2008, 18:28
Woonplaats: Westouter/Kortrijk/FPP

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 04 Mrt 2009, 18:43

De kaarten zien er toch anders uit dan de voorgaande.
Ik begrijp niet goed waarom bepaalde lijnen zoals op de lijn 89, lijn 50 en lijn 60 er 2 soorten GEN treinen zijn.
Op de lijn 89 stoppen bepaalde treinen wel in alle stations en andere dan stoppen enkel in Haaltert, Burst en Herzele.
Of heeft dat te maken met de weekenddienst en de dienstregeling op weekdagen.
De voorgesteldefrequenties zijn die tijdens de piekuren of tijdens de daluren?
Bijvoorbeeld Denederleeuw - Brussel - Diegem - Leuven is 4 treinen per uur op de lijn 89, is het dan 2 treinen per uur met verschillend stoppatroon.
Bepaalde lijnen zoals Geraadsbergen -Herne -Brussel wat gebeurt er op die lijnen met hun huidig CityRailtreinen?
Zelfde op lijn 60 geen verbinding met de Noord-Zuid enkel via Weststation.
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Leuven-Gent » 04 Mrt 2009, 21:37

Opvallend is hoe weinig lijnen er door de NZV worden gestuurd. Terwijl het vroeger zo ongeveer taboe was om te vragen of al die lijnen wel door de tunnel zouden passen, is men nu doorgeslagen in de andere richting.

Het moge duidelijk zijn: voor IC-IR 2015 heeft de NMBS veel rijpaden nodig in de NZV...
Leuven-Gent
 
Berichten: 695
Geregistreerd: 13 Mrt 2008, 13:20

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 04 Mrt 2009, 22:08

Leuven-Gent schreef:Opvallend is hoe weinig lijnen er door de NZV worden gestuurd. Terwijl het vroeger zo ongeveer taboe was om te vragen of al die lijnen wel door de tunnel zouden passen, is men nu doorgeslagen in de andere richting.
Opvallend: het woord reiziger komt in het artikel niet voor. En als ik het schema zo zie, dan zie ik ook hoe dat komt.

Groetjes,
Rian
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor krisv » 08 Mrt 2009, 19:31

Twee treinen per uur op lijn 60. Misschien kan de NMBS alvast beginnen aan een repetitie. Voorlopig zitten we op dit GEN-traject met een twee uurdienst op weekends
krisv
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 08 Mrt 2009, 11:55

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 08 Mrt 2009, 19:35

krisv schreef:Twee treinen per uur op lijn 60. Misschien kan de NMBS alvast beginnen aan een repetitie. Voorlopig zitten we op dit GEN-traject met een twee uurdienst op weekends
Bij mijn weten is er in de subsidie aan de NMBS zelfs al een bedrag voorzien voor die frequentieverhoging. Maar aangezien er geen controle is op de uitvoering van het beheerscontract, zal de FOD dat wel niet terugeisen.

Groetjes,
Rian
Gast
 

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Hagelander » 08 Mrt 2009, 20:48

Kan er eigenlijk al geen voorlopig GEN opgestart worden op de lijnen die er wel klaar voor zijn?
Gebruikersavatar
Hagelander
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 17 Jun 2008, 13:40

Re: Gewestelijk Expressnet (GEN) Brussel - scenario 2015

BerichtDoor Gast » 08 Mrt 2009, 22:14

Natuurlijk kan dat al maar dat past niet goed in het kraam van de NMBS!
De NMBS heeft schrik van stoptreinen, dat weet iedereen men wil zich waarschijnlijk eerst weer toeleggen op de verdere uitbouw van het IC/IR plan!

Op volgende lijnen kunnen er zowel binnen als buiten de spits 2 CR-treinen worden ingelegd!!
Dendermonde - Asse - Jette - Brussel - Herne- Geraadsbergen
Aalst - Denderleeuw - Ternat - Jette - Brussel - Denderleeuw - Haaltert - Burst - Zottegem.

Op de lijn 60 Brussel - Dendermonde zijn er geen werken voorzien en tussen Halle en Brussel zijn er als sinds december 2006 4 sporen beschikbaar.
Op de lijn 50 Aalst - Jette - Brussel zijn er geen werken voorzien en tussen Brussel en Denderleeuw zijn er nog genoeg vrije rijpaden om in beide richting één extra CR-trein in te leggen. Enkel tijdens de ochtend- en de avondspits zullen er gezien de verzadigde lijn 50a Brussel - Denderleeuw een kleine wijziging moeten doorgevoerd worden en zal één P-trein moeten vervangen worden door die één extra CR-trein.

Zoals u ziet moet de NMBS niet wachten en kunnen er al heel wat extra CR-treinen worden ingelegd!

Het beheercontract voorzag bovendien dat er in december 2006 buiten op 'S Gravenbrakel - Brussel -Leuven op nog heel wat andere verbindingen 2 CR-treinen per uur werden ingelegd. Het zal daarom dus waarschijnlijk zijn dat de NMBS al extra subsidies kreeg hiervoor maar ja als niemand daar iets op zegt doet de NMBS niets!!!!!!
Gast
 

Volgende

36 berichten • Pagina 1 van 41, 2, 3, 4

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


Komende Activiteiten

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12