Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden

Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden

3 berichten • Pagina 1 van 1

Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden

BerichtDoor jo verwimp » 05 Feb 2017, 12:20

Vereenvoudiging ? prijsverhoging !
"De biljetten met een ‘alternatieve terugreis’ worden afgeschaft
Deze mogelijkheid blijft wel behouden voor alle heen- en terugreizen met als bestemming de kuststations.
De formule, die je de mogelijkheid bood om van station A naar station B te reizen om vervolgens naar station A terug te reizen vanuit station C, werd slechts weinig gebruikt. Voor de kuststations blijft deze alternatieve reisweg wel mogelijk."

Dat betekent dat de treinreis van sommige 'Groene Halte-wandelingen" duurder wordt.
Tot 31 januari 2017 kon je bv in het weekend een biljet aan halve prijs kopen naar Asse, met terugkeer vanuit Dilbeek. (de wandeling loopt van Asse naar Dilbeek).
Nu worden dat twee enkele biljetten aan volle prijs.
Voor 65+ bestond die mogelijkheid ook op weekdagen. Daar heb ik veel van gebruik gemaakt voor allerhande fietstochten, bv van Mariembourg naar Dinant langs RAVeL-routes.
jo verwimp
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 29 Jul 2013, 15:42

Re: Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden

BerichtDoor rvdborgt » 05 Feb 2017, 16:14

jo verwimp schreef:Vereenvoudiging ? prijsverhoging !
"De biljetten met een ‘alternatieve terugreis’ worden afgeschaft
De smoes van de NMBS is dat er weinig gebruik van werd gemaakt. Ze vergeten te vermelden dat het wein ig bekend was, zelfs bij het personeel, en slecht verkrijgbaar: alleen aan het loket.
Klaag hier dus alsjeblieft over bij de NMBS. Zonder klachten is er voor de NMBS immers geen probleem.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 11 Jul 2013, 19:56

Re: Vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden

BerichtDoor jo verwimp » 12 Feb 2017, 16:08

rvdborgt schreef:
jo verwimp schreef:Vereenvoudiging ? prijsverhoging !
"De biljetten met een ‘alternatieve terugreis’ worden afgeschaft
De smoes van de NMBS is dat er weinig gebruik van werd gemaakt. Ze vergeten te vermelden dat het wein ig bekend was, zelfs bij het personeel, en slecht verkrijgbaar: alleen aan het loket.
Klaag hier dus alsjeblieft over bij de NMBS. Zonder klachten is er voor de NMBS immers geen probleem.

Groetjes,
Rian


Goed idee. Aan het loket (in Brussel-Noord) kon ik op weinig begrip rekenen. Dan maar de klantendienst gecontacteerd.
Nu heb ik ook een parlementaire vraag laten indienen aan minister Bellot:

Sinds 1 februari gelden nieuwe ‘vereenvoudigde’ vervoersvoorwaarden.
Wanneer je terugkeert vanuit een ander station betekent deze 'vereenvoudiging’ dikwijls een botte prijsverhoging, namelijk een verdubbeling met een seniorenbiljet (je hebt er twee nodig) of een gewoon h/t biljet tijdens het weekend.
Werd van die formule weinig gebruik gemaakt ? Misschien wel, maar vergat de NMBS niet te vermelden dat de formule weinig bekend was, zelfs bij het personeel, en slecht verkrijgbaar: alleen aan het loket of bij de treinbegeleider.
Zelf hebben we daar intensief van gebruik gemaakt én gepromoot : www.routeyou.com/nl/group/view/8092/fie ... ar-vervoer (werd tot op vandaag 121.204 x bekeken)
Je neemt bv de trein naar Mariembourg en fietst op de RAVeL-route naar Dinant, vanwaar je de trein naar huis neemt.
Sommige wandelingen zijn ook op die manier georganiseerd, bv de Groene-Halte wandeling van Asse naar Dilbeek (www.groenehalte.be)
Vreemd genoeg werd bij de ‘vereenvoudiging’ een uitzondering toegestaan, namelijk alle kuststations. Je mag bv met één h/t biljet de trein nemen naar De Panne, de kustfietsroute volgen tot Oostende en vandaar terug naar huis sporen.
Vragen:
1. Is het woord ‘vereenvoudiging’ hier wel van toepassing ?
2. Waarom is deze ‘vereenvoudiging’ niet van toepassing op de kuststations + Veurne ?
3. In een verder verleden bestond de formule ‘een mooie dag aan zee’ NAAST de formule ‘een mooie dag in de Ardennen’. Waarom werd het communautair evenwicht verbroken?
4. Mogen we hopen dat de NMBS terug komt op deze 'vereenvoudiging van de vervoersvoorwaarden' én er de nodige ruchtbaarheid aan geeft?
jo verwimp
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 29 Jul 2013, 15:42


3 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

cron

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief


EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van


thumb_logo_nl_groen

  ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12