Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein Traject Antwerpen Leuven, opstap Hove?

Traject Antwerpen Leuven, opstap Hove?

2 berichten • Pagina 1 van 1

Traject Antwerpen Leuven, opstap Hove?

BerichtDoor sd- » 22 Sep 2015, 20:56

Een vraag die me al eventjes bezig houdt; indien ik een trajecttreinkaart Antwerpen - Leuven neem, mag ik dan soms ook opstappen in het station Hove om van daaruit naar Leuven te gaan?

Ik heb deze vraag al aan het loket in verschillende stations gesteld en meestal vertellen ze me daar dat dit toegelaten is. De klantendienst van de NMBS zegt me echter dat dit niet mag, aangezien het volgens hen niet op het traject zou liggen. Ik vind dit wat verwarrend aangezien de trein van Hove naar Leuven (overstap in Mechelen) vanuit Antwerpen-Centraal vertrekt.

Is er iemand die me hier eindelijk wat duidelijkheid in kan geven? Alvast heel hartelijk bedankt!
sd-

Re: Traject Antwerpen Leuven, opstap Hove?

BerichtDoor rvdborgt » 24 Sep 2015, 19:47

sd- schreef:Een vraag die me al eventjes bezig houdt; indien ik een trajecttreinkaart Antwerpen - Leuven neem, mag ik dan soms ook opstappen in het station Hove om van daaruit naar Leuven te gaan?

Ik heb deze vraag al aan het loket in verschillende stations gesteld en meestal vertellen ze me daar dat dit toegelaten is. De klantendienst van de NMBS zegt me echter dat dit niet mag, aangezien het volgens hen niet op het traject zou liggen. Ik vind dit wat verwarrend aangezien de trein van Hove naar Leuven (overstap in Mechelen) vanuit Antwerpen-Centraal vertrekt.
Je mag je reis alleen onderbreken of een deel van je reis laten vervallen in een station dat op de "aangerekende reisweg" ligt. Dat is de reisweg waarlangs de prijs wordt berekend en dat is degene met de kortste tariefafstand.
Het is voor reizigers echter amper meer mogelijk om de tariefafstand voor een bepaald traject te bepalen. Ik durf niet te zeggen of Antwerpen - Leuven korter is via Mechelen of via Aarschot. En dan nog kan het aantal tariefkkilometers afwijken van het aantal echte kilometers...
Dus ik zou zeggen: In- en uitstappen in Hove met een abonnement is toegestaan.
Ik stap overigens ook vaak in of uit in Brussel met een abonnement Leuven - Gent. Brussel ligt niet op de "aangerekende reisweg" maar de conducteurs weten dat amper en storen zich daar verder niet aan. Hun apparaat zegt "bliep" en dan is het goed...

Groetjes,
Rian
rvdborgt

2 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2019 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12