Home Actueel Forums Algemeen Trein NIEUWE ABONNEMENTEN

NIEUWE ABONNEMENTEN

4 berichten • Pagina 1 van 1

NIEUWE ABONNEMENTEN

BerichtDoor KENSINGTON » 23 Nov 2011, 22:07

Ik begrijp niet waarom de NMBS een waarborg wil vragen voor haar nieuwe chipkaart-abonnement . Voor je bankkaart of Delhaizekaart e.d. betaal je ook geen waarborg.

Vrees bovendien dat de waarborg hetzelfde systeem zal volgen als dit van de Mobibkaart van de MIVB die je na een aantal jaar (3?) gewoon kwijt bent.

In feite komt het erop neer dat ze hun vernieuwingen op de kap van de reiziger bekostigen. Uiteindelijk heb je als reiziger geen voordeel met de nieuwe kaart.

Voorheen noemde het een maakloon. Nu noemen ze het waarborg maar ik denk dat het op hetzelfde neerkomt.

N.B. Uiteindelijk gaat het slechts om 5 EUR maar gaat mij om het principe. Bovendien als men dit vermenigvuldigt met het aantal abonnementen is dit een aanzienlijke renteloze lening ( of zelfs extra inkomsten als het bedrag inderdaad verloren is ).
KENSINGTON

Re: NIEUWE ABONNEMENTEN

BerichtDoor bartje » 26 Nov 2011, 01:11

Ik heb nog niet geprobeerd om de 5 euro voor mijn MOBIB terug te vorderen, aangezien ik ze nog steeds gebruik. Maar toen ik vorige maand mijn kaart moest laten vervangen, kreeg ik wel zonder bijbetalen een nieuwe, in ruil voor mijn oude, natuurlijk. Ik zou dus niet weten waar je vandaan haalt, dat je die waarborg op termijn zou verliezen.
bartje

BerichtDoor KENSINGTON » 28 Nov 2011, 12:56

Dit staat vermeld op de site van de MIVB onder de FAQ .

Wat kost een MOBIB-kaart?
Een MOBIB-kaart kost €5 en blijft 5 jaar geldig. Gedurende deze 5 jaar kunt u contracten volgens uw behoeften op de kaart opladen.
Indien u uw MOBIB-kaart niet langer gebruikt, kunt u een deel van het bedrag terugkrijgen, naargelang het aantal jaren dat deze gebruikt werd:

€4 het eerste jaar van gebruik

€3 het 2de jaar

€2 het 3de jaar

€1 het 4de jaar.
KENSINGTON

BerichtDoor bartje » 29 Nov 2011, 02:37

Ik buig ootmoedig mijn hoofd, u heeft gelijk, en ik heb niet goed gekeken.
Omdat een moederkaart vandaag de dag 4,80 euro kost, is er inderdaad sprake van een stijging. Maar omdat je niet meer voor elk afzonderlijk abonnement een aparte moederkaart nodig zal hebben, kan het voor veel mensen wel nog een besparing opleveren. Als je bestemmings- of vertrekstation nu wijzigt, of je kiest voor een andere tariefformule, ben je verplicht een nieuwe moederkaart te kopen...
bartje

4 berichten • Pagina 1 van 1

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Nieuwsbrief

Ben je nog niet geregistreerd
op de gratis nieuwsbrief,
registreer je dan hier!

Laatste forumberichten

Komende Activiteiten

Laatste reacties