Home Actueel TreinTramBus-forum Algemeen Trein Turnhout vraagt station onder de grond

Turnhout vraagt station onder de grond

16 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Re: Turnhout vraagt station onder de grond

BerichtDoor Gast » 28 Jan 2009, 22:56

De overweg in Mol is hetzelfde probleem als in Turnhout (daar wel 2 belangrijke OW).
De perrons liggen te dicht bij de overweg en daarom moet eerst de overweg(en) dicht en dan pas het sein open.

Dat is heel wat anders dan een normale automatische aankondiging waarvan de trein tegen maximale snelheid binnen de 60 seconden ter hoogte van de overweg moet zijn. Een langere automatische aankondiging (gerekend aan maximale snelheid) is niet toegelaten. De kortste automatische aankondiging is 25 seconden voor een overweg derde categorie (zonder slagbomen) en 34 seconden voor een OW tweede categorie (slechts één spoor en haakse OW). Het verlengen naar maximaal 60 seconden wordt berekend ingeval de vrijmaking langer duurt door o.a. meerdere sporen naast elkaar of overwegen die schuin oversteken.
Gast

BerichtDoor karelvast » 30 Jan 2009, 10:31

lijnbreker schreef:De overweg in Mol is hetzelfde probleem als in Turnhout (daar wel 2 belangrijke OW).
De perrons liggen te dicht bij de overweg en daarom moet eerst de overweg(en) dicht en dan pas het sein open.

Ook in Sinaai en Belsele moet eerst de overweg dicht vooraleer de trein doorkan, om dezelfde reden. Bij het heraanleggen van Beervelde schijnt men hiermee wel rekening gehouden te hebben. Daar liggen de perrons "voorbij" de overweg, dus niet tegenover elkaar.
karelvast

BerichtDoor Gast » 01 Feb 2009, 14:18

Met het geld dat zou gebruikt worden voor een ondertunneling van de sporen en het station in Turnhout, kan men beter heel de L29 (Turnhout-Herentals) op dubbelspoor brengen, wat volgens mij zeker kan van Herentals tot aan de Turnhoutse ring (of het toekomstige Turnhout-Zuid). In de binnenstad zal het niet zo simpel zijn om een 2de spoor aan te leggen.
Spoorverdubbeling:
1. Dan is de kans gro(o)t(er) dat de IC Turnhout-Brussel en IR Turnhout-Antwerpen eindelijk 'ns stipt(er) kan rijden...
2. Kan men er P-treinen tussen steken, wat zeker geen overbodige luxe is...
3. Bij spoorverdubbeling moet de lijn niet gesloten worden. Alles kan in principe blijven rijden tot dat het 2de spoor gereed is...
Gast

BerichtDoor W.V. » 01 Feb 2009, 14:40

Ik weet toch niet of alles kan blijven rijden hoor.

Om te beginnen staan de seinen aan de verkeerde kant, en de bovenleidingspalen ook denk ik.

En met de verkeerde kant bedoel ik de kant waar over het hele traject gezien het meeste plaats is voor een spoor te leggen.
W.V.

BerichtDoor Gast » 01 Feb 2009, 15:08

W.V. schreef:Ik weet toch niet of alles kan blijven rijden hoor.

Om te beginnen staan de seinen aan de verkeerde kant, en de bovenleidingspalen ook denk ik.

En met de verkeerde kant bedoel ik de kant waar over het hele traject gezien het meeste plaats is voor een spoor te leggen.

Kan men ineens heel de infra 'ns fatsoenlijk onder handen nemen... ;)
Dit zal zeker goedkoper (èn efficiënter) zijn dan alles onder de grond te steken...
Gast

BerichtDoor kuifje_007 » 10 Sep 2017, 22:26

Is er nog nieuws over de ondergrondse spoortunnel in Turnhout na 8 jaar?
En over de evt doortrekken van de spoorweg naar Tilburg?
kuifje_007

Vorige

16 berichten • Pagina 2 van 21, 2

Terugkeren naar Trein

Lid worden

lidwordenvanbttb-met-tek

Inschrijven nieuwsbrief

Komende Activiteiten

EHBO-OV

helpDe trein, tram of bus nemen is niet altijd makkelijk! Waar vind je de dienstregelingen? Hoeveel kost een ticket? Hoe weet je dat je op de juiste trein, tram of bus zit? ... Surf naar www.ehbo-ov.be voor een duidelijk antwoord!

Laatste reacties

Met de steun van

thumb_logo_nl_groen

ndm-lid-van

© TreinTramBus 2017 | Kortrijksesteenweg 304, 9000 Gent | T +32 (0)9 223 86 12